ମିଡିଆରେ ବିଜ୍ଞାପନ ଖର୍ଚ୍ଚ ବାବଦରେ ସାଂସଦ କୁ ମୋଦି ସରକାର ଦେଇଥିବା ତଥ୍ୟକୁ ନେଇ ବିବାଦ

(ସତ୍ଯପାଠ ବ୍ୟୁରୋ) ଭୁବନେଶ୍ୱର : ଚଳିତ ବର୍ଷ ଫେବୃଆରୀ ମାସରେ Directorate of Advertising and Visual Publicity (DAVP) ନିର୍ଦ୍ଦେଶାଳୟ ପକ୍ଷରୁ ମୋଦୀ ସରକାର ମିଡିଆରେ ବିଜ୍ଞାପନ ପାଇଁ ଖର୍ଚ୍ଚ କରୁଥିବା ଅର୍ଥ ରାଶି ପ୍ରକାଶ କରିଛି।

 DAVP ପକ୍ଷରୁ ଜାରି ରିପୋର୍ଟ ଅନୁଯାୟୀ ରିପବ୍ଲିକ୍ ଟିଭି ଏବଂ ଟାଇମ୍ସ ବର୍ତ୍ତମାନ, ଦୁଇଟି ସର୍ବାଧିକ ଦେଖାଯାଇଥିବା ଇଂରାଜୀ ନ୍ୟୁଜ୍ ଚ୍ୟାନେଲ୍ , ନ୍ୟୁଜ୍ ଏକ୍ସ, ଇଣ୍ଡିଆ ଟୁଡେ ଏବଂ ବିଟିଭି ତୁଳନାରେ କମ୍ ସରକାରୀ ବିଜ୍ଞାପନ ପାଇଛନ୍ତି ।  ସେହିପରି ହିନ୍ଦୀ ନ୍ୟୁଜ୍ ଚ୍ୟାନେଲ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଜି ନ୍ୟୁଜ୍ ଏବଂ ଇଣ୍ଡିଆ ଟିଭି ଅପେକ୍ଷା ନ୍ୟୁଜ୍ ନେସନ୍ ଏବଂ ଇଣ୍ଡିଆ ନ୍ୟୁଜ୍ ଅଧିକ ସରକାର ବିଜ୍ଞାପନ ପାଇଛନ୍ତି ।

 ତେବେ ଏହି ତଥ୍ୟ ଗୁଡିକ ଆରିଟିଆଇ ଆଧାରରେ ମୋଦୀ ସରକାରଙ୍କ ପକ୍ଷରୁ ଦିଆଯାଇଥିବା ତଥ୍ୟ ସହିତ ମେଳ ଖାଉ ନାହିଁ। ଏମିତିକି ନ୍ୟୁଜ୍ ଚ୍ୟାନେଲ ଦ୍ୱାରା ଦିଆଯାଉଥିବା ପରିସଂଖ୍ୟାନ ସହିତ ମଧ୍ୟ ମେଳ ଖାଉ ନାହିଁ ।

 ସୂଚନାଯୋଗ୍ୟ ଯେ DAVP ହେଉଛି ସୂଚନା ଏବଂ ପ୍ରସାରଣ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟର ଏକ ମିଡିଆ ୟୁନିଟ୍ ଯାହା “ସମସ୍ତ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ସଂଗଠନର ଦେୟଯୁକ୍ତ ପ୍ରଚାର ଆବଶ୍ୟକତା ପାଇଁ ସମାଧାନ” ପ୍ରଦାନ କରିଥାଏ ।

  ଟିଏମସି ସାଂସଦ ନୁସରତ ଜାହାନଙ୍କ ପ୍ରଶ୍ନର ଉତ୍ତରରେ ତତ୍କାଳୀନ I&B ମନ୍ତ୍ରୀ ପ୍ରକାଶ ଜାଭଡେକର ଖବରକାଗଜ, ଟିଭି ଚ୍ୟାନେଲ, ପତ୍ରିକା ଏବଂ ଡିଜିଟାଲ ମିଡିଆରେ ଦିଆଯାଇଥିବା “ସରକାରୀ ବିଜ୍ଞାପନର ମୋଟ ପରିମାଣ” ତଥ୍ୟ ଫେବୃଆରୀରେ ପ୍ରକାଶ ପାଇଥିଲା।

 ଜାଭଡେକର ଉତ୍ତରରେ କହିଥିଲେ ଯେ, “ଗତ ତିନିବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ଖବରକାଗଜ, ପତ୍ରିକା, ଟିଭି, ଡିଜିଟାଲ ମିଡିଆକୁ ଦିଆଯାଇଥିବା ସରକାରୀ ବିଜ୍ଞାପନରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ଆର୍ଥିକ ରାଶିର ବିବରଣୀ ବ୍ୟୁରୋ ଅଫ୍ ଆଉଟରିଚ ଆଣ୍ଡ କମ୍ୟୁନିକେସନ୍ ୱେବସାଇଟ୍ ଅର୍ଥାତ୍ www.davp.nic.in ରେ ଉପଲବ୍ଧ।

 ତେବେ ୱେବସାଇଟରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ତଥ୍ୟ କୌତୁହଳପୂର୍ଣ୍ଣ । ୱେବସାଇଟର ତଥ୍ୟ ଅନୁଯାୟୀ  2017 ରୁ 2020 ମଧ୍ୟରେ  ଇଂରାଜୀ ନ୍ୟୁଜ୍ ଚ୍ୟାନେଲ ମଧ୍ୟରେ ନ୍ୟୁଜ୍ ଏକ୍ସ ସରକାରୀ ବିଜ୍ଞାପନ ବାବଦକୁ ସର୍ବାଧିକ 2.7 କୋଟି ଟଙ୍କା ପାଇଛି ।  ଇଣ୍ଡିଆ ଟୁଡେ ଏବଂ ସିଏନ୍ଏନ୍ ନ୍ୟୁଜ୍ 18 କୁ ଯଥାକ୍ରମେ 1.59 କୋଟି ଏବଂ 1.55 କୋଟି ଟଙ୍କା ମିଳିଛି।  ସେପ୍ଟେମ୍ବର 2019 ରେ ପ୍ରସାରଣ ସ୍ଥଗିତ ରଖିଥିବା BTV କୁ ବିଜ୍ଞାପନ ଅର୍ଥରେ 1.16 କୋଟି ଟଙ୍କା ମିଳିଥିଲା।

 ମେ 2017 ରେ ଲଞ୍ଚ ହୋଇଥିବା ରିପବ୍ଲିକ୍ ଟିଭି 74.3 ଲକ୍ଷ ଟଙ୍କା ପାଇଥିବା ବେଳେ ଟାଇମ୍ସ ବର୍ତ୍ତମାନ 14.9 ଲକ୍ଷ ଟଙ୍କା ପାଇଛି, ଅପରପକ୍ଷେ NDTV 24×7 ସବୁଠାରୁ କମ୍ 27 ଲକ୍ଷ ଟଙ୍କା ପାଇଛି ।

 ହିନ୍ଦୀ ନ୍ୟୁଜ୍ ଚ୍ୟାନେଲ ମଧ୍ୟରେ ଆଜତକ୍ କୁ ସର୍ବାଧିକ 12.6 କୋଟି ଟଙ୍କା ପାଇଛି, ଯାହାକି କୌଣସି ବି ହିନ୍ଦୀ ନ୍ୟୁଜ୍ ଚ୍ୟାନେଲ ତୁଳନାରେ ସବୁଠାରୁ ଅଧିକ ଅଟେ । ନ୍ୟୁଜ୍ ନେସନ 11.7 କୋଟି ଏବଂ ଇଣ୍ଡିଆ ନ୍ୟୁଜ୍ – ନ୍ୟୁଜ୍ ଏକ୍ସ୍  ସିଷ୍ଟର ଚ୍ୟାନେଲ୍ – 11 କୋଟି, ଏବିପି ନ୍ୟୁଜ୍ 9.9 କୋଟି, ନ୍ୟୁଜ୍ 18 ଇଣ୍ଡିଆ 8.6 କୋଟି, ଜି ନ୍ୟୁଜ୍ 7.1 କୋଟି, ଇଣ୍ଡିଆ ଟିଭି 7.06 କୋଟି ଟଙ୍କା ପାଇଛି। NDTV ଇଣ୍ଡିଆକୁ ମାତ୍ର 1.55 ଲକ୍ଷ ଟଙ୍କା ମିଳିଛି, ଯାହାକି କୌଣସି ବି ହିନ୍ଦୀ ନ୍ୟୁଜ୍ ଚ୍ୟାନେଲକୁ ମିଳିଥିବା ସର୍ବନିମ୍ନ ରାଶି ।

 2019 ପ୍ରାରମ୍ଭରେ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିବା ରିପବ୍ଲିକ୍ ଭରତ, 2019-20 ରେ 71.6 ଲକ୍ଷ ଟଙ୍କା ମୂଲ୍ୟର ବିଜ୍ଞାପନ ପାଇଥିଲା ।

 ବିବାଦୀୟ ନ୍ଯୁଜ୍ ଚ୍ୟାନେଲ ଭାବେ ଜଣାଶୁଣା ସୁଦର୍ଶନ ନ୍ୟୁଜ୍ ତିନି ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ସରକାରୀ ବିଜ୍ଞାପନ ବାବଦକୁ 2.01 କୋଟି ଟଙ୍କା ପାଇଥିଲା ​​।

ସଂସଦରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ତଥ୍ୟ ବନାମ RTI ତଥ୍ୟ :- 

 ସଂସଦରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ତଥ୍ୟର ଆକଳନ ହେଉଛି 2017-18, 2018-19 ଏବଂ 2019-20 ର ତିନି ଆର୍ଥିକ ବର୍ଷରେ ମୋଦୀ ସରକାରଙ୍କ ବିଜ୍ଞାପନ ଖର୍ଚ୍ଚର ଏକ ପରିମାଣ। 15 ମାସ ମଧ୍ୟରେ ସରକାର ଦ୍ୱିତୀୟ ଥର ପାଇଁ ଏହାର ବିଜ୍ଞାପନ ବିବାଦରେ ହୋଇଥିବା ଖର୍ଚ୍ଚର ତଥ୍ୟ ପ୍ରକାଶ କରିଛନ୍ତି। ଡିସେମ୍ବର 2019 ରେ, ଆଇଆଇଟି ଦିଲ୍ଲୀର ଅର୍ଥନୀତିର ଆସୋସିଏଟ୍ ପ୍ରଫେସର ରେତିକା ଖେରା ଏବଂ ସ୍ବାଧୀନ ଅନୁସନ୍ଧାନକାରୀ ସଂସ୍ଥା ଅନମୋଲ ସୋମାନଚି ଆରଟିଆଇ ଜରିଆରେ ନ୍ୟୁଜ୍ ଚ୍ୟାନେଲଗୁଡିକରେ ସରକାରଙ୍କ ବିଜ୍ଞାପନ ଖର୍ଚ୍ଚ ବିଷୟରେ ତଥ୍ୟ ହାସଲ କରିଥିଲେ। ସେହି ତଥ୍ୟ ଗୁଡିକ DAVP ଦ୍ୱାରା ମଧ୍ୟ ସଂକଳିତ କରାଯାଇଥିଲା ।

 ତେବେ ସବୁଠାରୁ ବଡ କଥା ହେଉଛି ସଂସଦରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ତଥ୍ୟ ଆରଟିଆଇ ଜରିଆରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ତଥ୍ୟଠାରୁ ଭିନ୍ନ ଅଟେ। RTI ମାଧ୍ୟମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ତଥ୍ୟ ଅନୁଯାୟୀ 2018-19 ତଥ୍ୟଗୁଡିକରେ ସମାନତା ଥାଇପାରେ , ଆସନ୍ତୁ 2017-18 ବର୍ଷ ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଥିବା ତଥ୍ୟର ତୁଳନା କରିବା। 

 ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ, ସଂସଦରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ତଥ୍ୟ ଅନୁଯାୟୀ 2017-18 ରେ ଆଜତକ୍ 3.7 କୋଟି ଟଙ୍କା ବିଜ୍ଞାପନ ପାଇଥିଲେ।  କିନ୍ତୁ ଆରଟିଆଇ ତଥ୍ୟ ଅନୁଯାୟୀ ଏହି ଚ୍ୟାନେଲକୁ 2.4 କୋଟି ଟଙ୍କା ମିଳିଛି।

 ସଂସଦର ତଥ୍ୟ ଅନୁଯାୟୀ ନ୍ୟୁଜ୍ ନେସନକୁ ସରକାରୀ ବିଜ୍ଞାପନ ବାବଦରେ 3.4 କୋଟି ଟଙ୍କା ମିଳିଛି କିନ୍ତୁ ଆରଟିଆଇ ତଥ୍ୟ କହୁଛି ଯେ ମାତ୍ର 2.09 କୋଟି ଟଙ୍କା ଦିଆଯାଇଛି। ସେହିଭଳି ଇଣ୍ଡିଆ ଟିଭି ସଂସଦ ତଥ୍ୟ ମୁତାବକ 1.9 କୋଟି ଏବଂ ଆରଟିଆଇ ଅନୁଯାୟୀ 74.8 ଲକ୍ଷ ଟଙ୍କା ପାଇଛି।

 ସେହିପରି ଅନ୍ୟ ଚ୍ୟାନେଲ ଗୁଡିକ ପାଇଁ, ଆରଟିଆଇ ତଥ୍ୟ ଅନୁଯାୟୀ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିଜ୍ଞାପନ ଟଙ୍କା ସଂସଦରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ତଥ୍ୟ ରାଶିଠାରୁ ଅଧିକ ଅଟେ । ସଂସଦ ପକ୍ଷରୁ କୁହାଯାଇଥିବା DAVP ଆକଳନ ଅନୁଯାୟୀ ହିନ୍ଦୀ ଚ୍ୟାନେଲ NDTV ଇଣ୍ଡିଆ 2017-18 ରେ 1.5 ଲକ୍ଷ ଟଙ୍କାର ବିଜ୍ଞାପନ ପାଇଛି। କିନ୍ତୁ ଆରଟିଆଇ ତଥ୍ୟ ଅନୁଯାୟୀ ଏହି ରାଶି 1.16 କୋଟି ଟଙ୍କା ।  ଇଂରାଜୀ ନ୍ୟୁଜ୍ ଚ୍ୟାନେଲ୍ CNN News18 ପ୍ରଥମ ଡାଟାସେଟ୍ ଅନୁଯାୟୀ 58 ଲକ୍ଷ ଟଙ୍କା ପାଇଥିବା ବେଳେ ଦ୍ୱିତୀୟ ଅନୁଯାୟୀ ଏହା 85 ଲକ୍ଷ ଟଙ୍କା ପାଇଛି।

  ସ୍ବାଧୀନ ଅନୁସନ୍ଧାନକାରୀ ସଂସ୍ଥା ସୋମାନଚି ନ୍ୟୁଜଲାଉଣ୍ଡ୍ରିଙ୍କୁ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଦୁଇଟି ସେଟ୍ ତଥ୍ୟର ଅତ୍ୟଧିକ ରିପୋର୍ଟ କିମ୍ବା ଅଣ୍ଡରପୋର୍ଟିଂର ସ୍ପଷ୍ଟ ସୂଚନା ନାହିଁ। ସେ କହିଛନ୍ତି, “ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟଜନକ କଥା ହେଉଛି ଯେ ଆମର ଆରଟିଆଇ ପ୍ରଶ୍ନର ଉତ୍ତରରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିଜ୍ଞାପନ ବ୍ୟୟ ପରିସଂଖ୍ୟାନ ସଂସଦରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ତଥ୍ୟ ଠାରୁ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଭିନ୍ନ। “

   ସେ ସ୍ବୀକାର କରିଛନ୍ତି ଯେ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟର ବଜେଟର ସଂଶୋଧନ ହୁଏତ ଏହି ସଂଖ୍ୟାକୁ ପ୍ରଭାବିତ କରିପାରେ ଏବଂ ଅସଙ୍ଗତି ସୃଷ୍ଟି କରିପାରେ। “ତଥାପି, କିଛି ସୂଚନା ଏମିତି ଅଛି ଯେ ଏହି ତଥ୍ୟ ମାନୁଆଲ ଭାବରେ ସଂକଳିତ ହୋଇଛି (ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ, RTI ପ୍ରତିକ୍ରିୟାରେ, 2011-12 ବର୍ଷ ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଡାଟା ଟେବୁଲ୍ ଭୁଲ ଭାବରେ 2011-13 ଟାଇଟଲ୍ ଦିଆଯାଇଥିଲା ) ଏବଂ ଯଦି ଏହା ହୁଏ, ତେବେ ମାନୁଆଲ୍ ଭାବେ ତ୍ରୁଟି ଥାଇପାରେ ବୋଲି ସେ କହିଛନ୍ତି। ଉଭୟ ମାମଲାରେ ସୂଚନା ଏବଂ ପ୍ରସାରଣ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ପାଇଁ ସେମାନଙ୍କର ନିଜସ୍ୱ ଡକ୍ୟୁମେଣ୍ଟ କାହିଁକି ପରସ୍ପର ମଧ୍ୟରେ ଭିନ୍ନତା ରହିଛି ତାହା ସ୍ପଷ୍ଟ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ ବୋଲି ସେ କହିଛନ୍ତି। ତେବେ ନ୍ୟୁଜ୍ ଲଣ୍ଡ୍ରି ପ୍ରକୃତ ସତ୍ୟ ଜାଣିବା ପାଇଁ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ଏବଂ DAVP ପାଖରେ ପହଞ୍ଚିଥିଲା ​​। 

 ଟାଇମ୍ସ ନାଓ ଅପେକ୍ଷା NDTV କୁ ଅଧିକ ବିଜ୍ଞାପନ ?

 2018-19 ଏବଂ 2019-20 ରେ ସଂସଦର ତଥ୍ୟ ଦର୍ଶାଉଛି ଯେ ସରକାର ହିନ୍ଦୀ ନ୍ୟୁଜ୍ ଚ୍ୟାନେଲ NDTV ଇଣ୍ଡିଆକୁ ଆଦୌ ବିଜ୍ଞାପନ ଦିଆଯାଇ ନାହିଁ। ଅର୍ଥାତ୍ ବିଜ୍ଞାପନ ଖର୍ଚ୍ଚ ଶୂନ ଥିଲା । କିନ୍ତୁ ନେଟୱାର୍କ ସୂତ୍ର ମିଳିଥିବା ସୂଚନା ମୁତାବକ ଦୁଇ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ମୋଦୀ ସରକାରଙ୍କ ତରଫରୁ ଟିଭି ଚ୍ୟାନେଲକୁ ଲକ୍ଷ ଲକ୍ଷ ଟଙ୍କାର ବିଜ୍ଞାପନ ମିଳିଛି।  ସେହିଭଳି, ରିପବ୍ଲିକ୍ ନେଟୱାର୍କର ବିଜ୍ଞାପନ ସହ ଜଡିତ ସୂତ୍ର ନିଶ୍ଚିତ କରିଛି ଯେ ସରକାରୀ ବିଜ୍ଞାପନରେ ଚ୍ୟାନେଲର ତଥ୍ୟ ସଂସଦରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ତଥ୍ୟ ସହିତ ମେଳ ଖାଉ ନାହିଁ।

 ସଂସଦର ତଥ୍ୟ ଅନୁଯାୟୀ, Broadcast Audience Research Council ଅନୁଯାୟୀ ଇଂରାଜୀ ଚ୍ୟାନେଲ ମଧ୍ୟରେ ସର୍ବାଧିକ ଦର୍ଶକ ଥିବା ରିପବ୍ଲିକ୍ ଟିଭି, ଇଣ୍ଡିଆ ଟୁଡେ ଏବଂ ସିଏନ୍ଏନ୍ ନ୍ୟୁଜ୍ ସରକାରଙ୍କ ଠାରୁ ଅଧିକ ବିଜ୍ଞାପନ ପାଇ ନାହାଁନ୍ତି ।  ଟାଇମ୍ସ ନାଓ , ପ୍ରାୟତଃ viewership ରେ  ଦ୍ବିତୀୟ ସ୍ଥାନରେ ଥିବା ବେଳେ , NDTV 24×7 ତୁଳନାରେ କମ୍ ବିଜ୍ଞାପନ ଟଙ୍କା ପାଇଛି ।

 ଟିଭି ନ୍ୟୁଜ୍ ଇଣ୍ଡଷ୍ଟ୍ରିର କାର୍ଯ୍ୟନିର୍ବାହୀ ଅଧିକାରୀ ମାନେ ଏହି ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟଜନକ ଘଟଣା ପାଇଁ ଏକ ଏକ୍ସପ୍ଲାନେସନ୍ ପ୍ରଦାନ କରିଥିଲେ । ନ୍ୟୁଜ୍ ଚ୍ୟାନେଲରେ ଜଣେ କାର୍ଯ୍ୟନିର୍ବାହୀ ଅଧିକାରୀ କହିଛନ୍ତି, “ଏହା ପ୍ରାୟତଃ ସମ୍ଭବ ଯେ ରିପବ୍ଲିକ୍ ଏବଂ ଟାଇମ୍ସ ନାଓ ଓପନ୍ ମାର୍କେଟରେ ବିଜ୍ଞାପନ ସ୍ଲଟ୍ ପାଇଁ ଭଲ ଟଙ୍କା ପାଇପାରିବେ। “ବିଜ୍ଞାପନ ସ୍ଲଟ୍ ପାଇଁ ସରକାର ଏକ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ରେଟ୍ ପ୍ରଦାନ କରୁଛନ୍ତି।  କିନ୍ତୁ ଘରୋଇ ସଂସ୍ଥା ମାନେ ଚାରିରୁ ଛଅ ଗୁଣ ଅଧିକ ଦେବାକୁ ପ୍ରସ୍ତୁତ ଅଛନ୍ତି।  ତେଣୁ ସରକାରୀ ବିଜ୍ଞାପନରୁ ଏହି ବିଜ୍ଞାପନଗୁଡ଼ିକୁ ଦୂରେଇ ରଖିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରେ। ”

 ଅନ୍ୟ ଜଣେ କାର୍ଯ୍ୟନିର୍ବାହୀ ଅଧିକାରୀ ଦାବି କରିଛନ୍ତି ଯେ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର ନ୍ୟୁଜ୍ ଚ୍ୟାନେଲରେ ଅଧିକ ବିଜ୍ଞାପନ ଦେଉଛନ୍ତି।  ସେ କହିଛନ୍ତି ଯେ “DAVP ରାଜ୍ୟଗୁଡିକୁ ଦିଆଯାଉଥିବା ବିଜ୍ଞାପନ ଖର୍ଚ୍ଚ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ କରେ ନାହିଁ।  “ଉତ୍ତରପ୍ରଦେଶ, ଦିଲ୍ଲୀ ଏବଂ ପଞ୍ଜାବରେ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର ମିଡିଆ ବିଜ୍ଞାପନରେ ଯଥେଷ୍ଟ ଖର୍ଚ୍ଚ କରି ଆସୁଛି।”

ତେବେ ଏହି ରିପୋର୍ଟକୁ ପିଆଇବି ଦ୍ବାରା ଖଣ୍ଡନ କରାଯାଇଛି। ପିଆଇବି କହିଛି ଯେ ଗୋଟିଏ ସେଟ୍ ଚଳିତ ବର୍ଷ ଫେବୃଆରୀରେ ସଂସଦରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ତଥ୍ୟ ଏବଂ ଅନ୍ୟଟି ଡିସେମ୍ବର 2019 ରେ ଆରଟିଆଇରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ତଥ୍ୟ ଉପସ୍ଥାପନ କରାଯାଇଥିଲା। ଏହି ରିପୋର୍ଟକୁ ଖଣ୍ଡନ କରି ପିଆଇବି କହିଛି ଯେ ସଂସଦର ତଥ୍ୟ କେବଳ ନ୍ୟୁଜ ଚ୍ୟାନେଲଗୁଡ଼ିକର ବିଜ୍ଞାପନ ପ୍ରତିବଦ୍ଧତା, ପ୍ରକୃତ ଖର୍ଚ୍ଚ ନୁହେଁ।

 PIB ର ପ୍ରତିକ୍ରିୟା :-

 ଏହି ପ୍ରସଙ୍ଗରେ ଏହା ସ୍ପଷ୍ଟ ହୋଇଛି ଯେ Third Party Monitoring Report (TPMR) ରେ ସାର୍ଟିଫାଏ ହୋଇଥିବା ରିଲିଜ୍ ଅର୍ଡରର ପ୍ରକୃତ କାର୍ଯ୍ୟକାରିତା ଅନୁଯାୟୀ ଟିଭି ଚ୍ୟାନେଲଗୁଡିକୁ ବିଜ୍ଞାପନ ରାଶି ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥାଏ।  ଯଦି ରିଲିଜ୍ ଅର୍ଡର ଅନୁଯାୟୀ ଆଡ୍ ଗୁଡିକୁ ସମ୍ପୁର୍ଣ୍ଣ ଭାବରେ ପ୍ରସାରିତ କରାଯାଇ ନଥାଏ କିମ୍ବା ଭାରତ ସରକାରଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟିଂ ପଦ୍ଧତି ଅନୁଯାୟୀ ଅନ୍ୟ କୌଣସି ଅଭାବ ଥାଏ ତେବେ ଟଙ୍କା କମ୍ ଦିଆଯାଇଥାଏ। 

 ଡିସେମ୍ବର 2019 ରେ RTI ର ଉତ୍ତରରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ତଥ୍ୟ ଏବଂ ଫେବୃଆରୀ 2021 ରେ ସଂସଦରେ ଦାଖଲ ହୋଇଥିବା ତଥ୍ୟଗୁଡିକ ଉଭୟ ସଠିକ୍ । ଏହି ତଥ୍ୟ ଗୁଡିକ ଦୁଇଟି ଭିନ୍ନ ପ୍ରସଙ୍ଗରେ ଦିଆଯାଇଛି ତେଣୁ ତୁଳନାତ୍ମକ ନୁହେଁ  ନ୍ୟୁଜ୍ ଲଣ୍ଡ୍ରିରେ ପ୍ରକାଶିତ ରିପୋର୍ଟଟି ସଠିକ୍ ଯାଞ୍ଚ ବିନା ତଥ୍ୟର ଭୁଲ ଉପସ୍ଥାପନା ଉପରେ ଆଧାରିତ। ଷ୍ଟୋରୀଟି ବିଭ୍ରାନ୍ତିକର ଏବଂ ଏହାର ପ୍ରସଙ୍ଗରୁ ତଥ୍ୟ ଉପସ୍ଥାପନ କରେ।

    ଏହା ମନେ ରଖିବା ଉଚିତ ଯେ ସୂଚନା ତଥା ପ୍ରସାରଣ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟର ମିଡିଆ ୟୁନିଟ୍ DAVP ଦ୍ବଖରା ଉଭୟ ଡାଟାସେଟ୍ ସଂକଳନ କରାଯାଇଥିଲା।

 ନ୍ୟୁଜ୍ ଲଣ୍ଡ୍ରି ରିପୋର୍ଟରେ ଜୋର ଦିଆଯାଇଛି ଯେ 2017-18 ବର୍ଷ ପାଇଁ ନ୍ୟୁଜ୍ ଚ୍ୟାନେଲ ପାଇଁ DAVP ଦ୍ବାରା ପ୍ରସ୍ତୁତ ଦୁଇଟି ବିଜ୍ଞାପନ ବ୍ୟୟ ଡାଟାସେଟ୍ ମେଳ ଖାଉ ନାହିଁ।

 ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ, ସଂସଦରେ ଉପସ୍ଥାପିତ ତଥ୍ୟ ଅନୁଯାୟୀ 2017-18 ରେ ଆଜତକ୍ 3.7 କୋଟି ଟଙ୍କା ମୂଲ୍ୟର ବିଜ୍ଞାପନ ପାଇଥିଲେ।  ଆରଟିଆଇ ତଥ୍ୟ ଅନୁଯାୟୀ, ଏହି ସଂଖ୍ୟା 2.4 କୋଟି ଟଙ୍କାକୁ ଖସି ଆସିଛି।  ଅପରପକ୍ଷେ, ସଂସଦକୁ ଦିଆଯାଇଥିବା DAVP ର ତଥ୍ୟ ଅନୁଯାୟୀ, 2017-18 ରେ ହିନ୍ଦୀ ଚ୍ୟାନେଲ NDTV ଭାରତ 1.5 ଲକ୍ଷ ଟଙ୍କା ବିଜ୍ଞାପନରେ ପାଇଛି।  କିନ୍ତୁ ସେହି ବର୍ଷ ପାଇଁ ଆରଟିଆଇ ତଥ୍ୟ ଅନୁଯାୟୀ ଏହି ରାଶି 1.16 କୋଟି ଟଙ୍କାକୁ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି।

   ସୂଚନା ଏବଂ ପ୍ରସାରଣ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟର ଜଣେ ଅଧିକାରୀ ନ୍ୟୁଜଲାଉଣ୍ଡ୍ରିଙ୍କୁ କହିଛନ୍ତି ଯେ ସଂସଦର ତଥ୍ୟ କେବଳ ନ୍ୟୁଜ୍ ଚ୍ୟାନେଲଗୁଡିକର ବିଜ୍ଞାପନ ପ୍ରତିଶ୍ରୁତି ବିଷୟରେ ବିସ୍ତୃତ ବିବରଣୀ ଦେଇଥିବାବେଳେ ଆରଟିଆଇ ଆକଳନ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ପ୍ରକୃତ ଖର୍ଚ୍ଚ ଅଟେ।

 ଯଦିଓ ବିଜ୍ଞାପନ ବ୍ୟୟ ବିଜ୍ଞାପନ ପ୍ରତିବଦ୍ଧତାଠାରୁ କମ୍ ହୋଇପାରେ ବୋଲି ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ କରାଯାଇଛି , ତଥାପି ଏହା NDTV ଇଣ୍ଡିଆ ଏବଂ ସିଏନ୍ଏନ୍ ନ୍ୟୁଜ୍ 18 ଭଳି ପରିପ୍ରେକ୍ଷୀରେ ସ୍ପଷ୍ଟ କରି ନାହିଁ । ଅଧିକାରୀ ଏଥିପାଇଁ ନ୍ୟୁଜ୍ ଚ୍ୟାନେଲଗୁଡ଼ିକୁ ଦାୟୀ କରିଛନ୍ତି।  ଅଧିକାରୀ କହିଛନ୍ତି, “ଯଦି ଏକ ଚ୍ୟାନେଲକୁ ଏକ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ବର୍ଷରେ କୌଣସି ବିଜ୍ଞାପନ ପ୍ରତିଶ୍ରୁତି ମିଳିନାହିଁ, ତଥାପି ସେହି ବର୍ଷ ସରକାରଙ୍କଠାରୁ ବିଜ୍ଞାପନ ଟଙ୍କା ଗ୍ରହଣ କରାଯାଏ, କାରଣ ପୂର୍ବ ବର୍ଷଗୁଡ଼ିକରେ ଚାଲୁଥିବା ବିଜ୍ଞାପନ ପାଇଁ ପୁରୁଣା ବିଲ୍ ଦିଆଯାଇଥାଏ ।

The post ମିଡିଆରେ ବିଜ୍ଞାପନ ଖର୍ଚ୍ଚ ବାବଦରେ ସାଂସଦ କୁ ମୋଦି ସରକାର ଦେଇଥିବା ତଥ୍ୟକୁ ନେଇ ବିବାଦ appeared first on Satya Patha.

Read Moreଜାତୀୟ, ରାଜନୀତି, Media advertisement, modi govt, parliamentSatya Patha

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *